måndag 30 april 2012

Finns det nåt mer frustrerande än att sitta och vänta på ett viktigt samtal!!!?
Just nu sitter jag och Jimmy och väntar på att den jourhavande veterinären ska ringa. När hon väl gör det så ska Jimmy ner med Tusse, vår mittenkatt till henne.
Han kom hem igår och ena ögat är fullständigt förstört, jag har aldrig sett på maken. Han har även ytlig andning, och uppenbart har svåra smärtor... Inte konstigt alls.
Nu återstår frågan; HUR!!?
Min första tanke var att han blivit påkörd... men jag vet inte... Borde han då inte ha mer skador? Kan det bli bara ögat då?
Min värsta farhåga är att någon gjort honom medvetet illa... Bara tanken får mig att vilja kräkas. Vem gör ett djur illa medvetet?!
Nu ser det illa ut för min älskade kisse... Veterinären Jimmy pratade med igår sa att vi ska räkna med 10000:- minimum... VARFÖR, VARFÖR, VARFÖR har jag inte försäkrat katterna, varför??! Känner mig så otroligt dum! Klart man försäkrar sina djur, logiskt tänkt. Men nej då, inte jag... Så jävla dumt!!!!
Och självklart lägger jag allt på is... Så fort jag ens tänker på Tusse så går jag sönder, men låter mig inte visa nåt. Så nu blir det ytterligare en sak som jag inte bearbetar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar