tisdag 24 april 2012

Nu händer det mycket här i familjen. Julia har slutat med nattblöja. Wille slutat med blöja. Och nu Hampus, igår var han ensam hemma för första gången i sitt liv!!! När jag frågade honom efteråt hur det kändes så sa han bara:
-Äh, det var väl inget. Jag fick ju se det jag ville på tv;n.
Så talar en mogen pojke som helt klart var redo för att vara ensam.

Men jag blir nästan lite rädd, det är så mycket som händer nu på så kort tid!! På ett sätt så är det skönt, vi börjar komma ifrån det där med småbarn.
Små barn i all ära, men det är skönt när dom växer upp, det har jag nu märkt. Som detta med blöjor, det känns väldigt konstigt att åka och handla men inte köpa blöjor. Eller ja, vi får ju köpa men inte i närheten så ofta som förut. Billigt och skönt.
Sen det där med vakna nätter skulle jag mer än gärna slippa, eller trängas i sängen. Men det kommer väl, som allt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar