tisdag 17 april 2012

Min nattsömn är det ju lite si och så med. Om man säger såhär, 5 av 7 dagar sover jag knappt inget. Svårt att somna på kvällen, drömmer massa konstigt, vaknar, somnar om, vaknar, somnar om, vaknar och då är klockan runt 5. Då ger jag upp, så upp och gå runt i huset... Sen lagom när resten ska gå upp så är jag skit slut!
Detta ansåg min läkare inte var okej så nu har en ny medicin skrivits ut. Den skulle jag garanterat sova på, men jag vågar inte hoppas förens jag sett resultat.
Tyvärr så finns det ingen annan insomningstablett än den jag redan har, så det är bara att fortsätta med den.

Men jag måste klappa mig själv på axeln. Har slutat med 1 annan mediciner och bytt ut 2. Den ena är mot rösthallucinationer, den har jag bytt ut till en ny. Den andra är sömn/antidepressiv och den har jag slutat helt med. Den 3dje är antidepressiv och den har jag bytt till en annan. Nu låter det kanske konstigt att jag är stolt över att bara byta, men det är jag! Jag har ju nämligen gått ner i milligrammen. Inte dåligt ju!!
Nu kanske man inte ska ropa hej, eftersom jag är på "inställnings stadiet". Den på morgonen kan mycket väl behöva höjas, men det får vi se då.

2 kommentarer: