lördag 7 april 2012

Det blev en ganska bra dag detta. Mamma var här på middag, pappa jobbade och då tyckte jag att mamma kunde vara här, inte roligt att sitta ensam på påskafton.
Efter det så blev vi nerbjudna till min syster. William var ju tvungen att ringa till henne och berätta om hur duktig han är när det kommer till toalett träningen.
Hos min syster blev vi bjudna på fruktsallad och hemmagjord glass, så gott!!! Jag vill ju med ha en glassmaskin, och pricken över i var att maskinen var rosa, min favorit färg!
Men på tal om min syster, jag gillar verkligen henne. Ja det är väl ganska självklart, men hon är så bra när det kommer till mina barn. Hon bryr sig verkligen och hon är verkligen en bra och närvarande moster. Jag tycker verkligen om att se sånt, det värmer liksom!

På tal om annat, mitt hår. Det är så otroligt tråkigt. Det har nämligen nåt den trista längden. För kort för att sätta upp och för långt för att "fluffa" till. Jag vet inte varför jag sparar ut mitt hår egentligen. Men det känns som att jag vill förnya mig lite... och enklast är väl håret?!

Men nu sätter jag punkt för den här fredagen och intar ligg läge. Mår inte bra alls. Den nya medicinen ger mig sån huvudvärk och illamående. Hur funkar det egentligen, om det är en bieffekt, går det över efter en tid eller håller det i sig så länge man äter medicinen? Jag behöver verkligen denna medicin för att kunna bli bättre, så att sluta med den är inget alternativ. Att byta funkar inte heller. Ska prata med min läkare nu i vecka och se om hon kan hjälpa mig, nåt måste det väl ändå finnas? Det värsta är ju att jag blir så otroligt trött, sover länge på morgonen, vilar efter frukosten och igen efter middagen. Jag är vuxen och sover middag två gånger per dag. Hur normalt är det? Och det lustiga är att det inte påverkar min nattsömn. Somnar som ett smäck på soffan efter nattdosen med medicin, Jimmy väcker mig och jag går in till sängen och somnar direkt.
Men det blir nog bättre, det måste det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar