onsdag 4 juli 2012

Är så stolt!!!

Idag fick Julia ett paket på posten, det var ordboken med teckenstödord som jag och Jimmy ska lära oss, för att förstå Julia och Wille mer när dom gör tecken.
Hampus gillade den och satt i köket förut och pluggade lite. Kanske jag får be honom om hjälp!!? Han kan ju redan mer än mig som det är i nuläget, och ska han sitta där och läsa så lär han lära sig ännu mer. Är så lyckligt lottad över att ha en så intresserad son som vill lära sig allt han kommer över.
Jag hoppas det hänger i och inte bara är en period.

Idag efter dagis och fritids så åkte vi till en sjö och badade... eller nja, inte jag... jag var med men höll mig borta från vattnet i vanlig ordning. Jag är verkligen den största badkrukan jag vet!!! Förra året badade jag inte alls... ändå gick jag och köpte en ny bikini... Inte så genomtänkt! Men den var ju så fin, neon-rosa!!

Nu när barnen ligger till sängs så känner jag mig så stolt!! Jag har klarat denna vecka än så länge utan problem, har inte ens tänk tanken att be Jimmy vara hemma och hjälpa mig!! Inte en ända gång! Det är stort, otroligt stort. Var iväg och handlade hem en massa mat innan barnen kom från dagis och fritids. Dessutom idag så gav jag mig iväg med alla barn på en aktivitet, bad! Bad är inte det lättaste när det gäller att jag inte badar men dom gör det... men jag klarade det. Kom hem, fixade middag, hann med lite fruktmys och få alla i säng (förutom Hampus som är uppe en stund längre i vanlig ordning). Det liksom bara görs nu för tiden, och det är nog det som är bra. Jag stannar inte upp och känner efter hur jag mår... Skulle jag det så skulle jag nog bryta ihop!

Så hur mår jag då nu när allt lugnat ner sig och om jag känner efter?
Inte bra... Orolig av nån anledning som jag inte kan sätta fingret på.... Ångesten ligger i bröstet och liksom gnager... Den där ledsna klumpen i magen gör ont... Och som pricken över i så känner jag mig väldigt "off"...
Detta är anledningen till att jag inte känner efter! Men nu har jag tagit min medicin som snart ger effekt och då blir det snabbt lite bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar