tisdag 10 juli 2012

Kan man bli nåt man redan är...?

Min spådom för dagen:

God afton Alexandra!
Efter fyra dagars regn och två med sol kommer du att bli blixtförälskad. 


Min första tanke när jag fick den var, kan man bli något man redan är? Jag har säkert skrivit om det förr, men det tål att sägas: Jag och Jimmy har varit tillsammans i 12år, gifta i 8. Vi har tre barn ihop, och tre katter.
Så kär som jag är i honom nu är nog det mesta man kan bli... Jag var inte ens såhär kär när vi blev ihop, och då var jag som på rosa moln. Så ni kan ju tänka er hur det ligger till nu.
Varför har det då blivit såhär? 
Bra fråga... Dels så blir man ju förälskad, det övergår till kärlek.... sen kommer älska. När man börjat älska en person så händer det mycket! Jag och Jimmy var ganska snabba på att säga att vi älskade varandra.
Jag minns det så väl än idag.... Vi hade varit ihop officiellt i en vecka kanske, men datade o-officiellt ett par månader.
Jag sov för det mesta hos honom, men denna kväll sov jag hemma. Vid 21-tiden pipier min mobil till, och det var han, som bara vill säga god natt och att han älskade mig. Där kom dom underbara orden första gången.
Sen den dagen så säger vi till varandra att vi älskar varandra varje dag, på ett eller annat sätt. Det kan vara med ord, en lapp, ett sms eller ett meddelande på FB. Man får hitta sina stunder helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar