onsdag 11 juli 2012

Jaha ja... det blev ju fint väder nu till kvällen! Bättre sent än aldrig...

Idag var vi på ALV, och om man säger såhär, jag rekommenderar ingen att gå dit nu... om man inte trivs med att trängas bland folk alltså. Men jag visste ju att det skulle va mycket folk, så jag får skylla mig själv.

Sen måste jag gnälla av mig om en sak... Bloggar. Alla dessa bloggar!!
Jag följer många, jag älskar att krypa upp i soffan på kvällen när allt lugnat ner sig och bara läsa bloggar. Det är kvalitetstid för mig.
Jag läser alla sorters bloggar, vanliga bloggar om folk jag känner, inte känner. Folk som ska adoptera barn. En del har dödlig cancer eller så har deras bättre hälft gått bort i cancer. Fotobloggar. Kändisbloggar... Ja, you name it!
Men en sak stör mig så otroligt mycket... Varför startar man upp en blogg, skriver ett par inlägg och sen lägger ner allt, utan att ens säga till på bloggen. Bara blir tyst...
Om man nu inte tänker göra mer än ett par inlägg så kan man ju strunta i att öppna bloggen.... Om det beror på att man inte får så många sidvisningar som man önskat så måste man ju förstå att det tar lite tid.
För mig har det tagit 3år att få så många läsare som jag nu har. Jag har ca 100 sidvisningar per dag, 2000-2500 läsare per månad. Men det tog ju tid!!!
Är det istället så att man inte vill ha en massa läsare, ja då låser man bara bloggen!!
Är det så att man inte har nåt att blogga om? Har ni inte ens stött på en artikel ni kan ge åsikter om? Sett ett roligt klipp ni kan länka till? Sett en ny typ av schampo som ni  testat och kan tipsa om. Eller varför inte bara kluddra ner det ni tänker på för dagen. Vad längtar Du efter. Vad har hänt som Du är glad över?
varför, varför varför varför!?
Så, det kändes skönt, att få gnälla av sig alltså. Så nu tar vi oss i kragen och bloggar, eller tar bort  bloggen... Simpel as that!

3 kommentarer:

  1. Håller med dej.jag har tänkt börja blogga men är rädd för att jag inte kan skriva så folk förstår.hur man menar.vad fin sidan är.kram madde

    SvaraRadera
  2. Tack ♥
    Jag skulle mer än gärna läsa din blogg om du öppnar en! Och jag tror folk skulle förstå, skriv från hjärtat bara :-)
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. det ska jag göra i så fall men jag är bara på funderar stadiet,jag kanske startar en sen när att är över som vi måste ta oss igenom. kram madde

      Radera