lördag 14 juli 2012

Jävlans skit!!!

Nu är alla barn hemma igen och vi fick hemska nyheter!!!
Igår när Julia åkte så började hon kräkas i bilen... Nu har hon ju en förmåga att bli åksjuk lätt, väldigt lätt. Det räcker med att åka på sån där snurra i lekparken så sätter kräkningarna igång.
Men hon kräktes ca 5ggr tror jag det var... det höll alltså i sig några timmar... Åksjuka?
Alltså jag vet inte... Kan det varit maten dom åt igår? För alla barn åt ju som dom skulle och det var ju ca 2-2½timme efter det som det började för alla, eller alla... För Julia och William.
Men åksjuka som sagt? Kan det vara det? Men Wille blir ju inte åksjuk... och om det beror på maten så skulle väl alla som ätit den blivit sjuka?
Ojoj, många frågor!

Hur som så känns det för jäkla dåligt... Man vill ju att barnen enbart ska ha det roligt när dom kommer till sina kontaktfamiljer, inte att dom ska vara sjuka. Dels för familjernas skull, man vill inte lägga över sjukdom på dom, det är inte det dom är till för. Fy så dåligt samvetet jag har nu :-(
Men jag märkte verkligen ingenting på varken Julia eller Wille, inget! Och jag kan ju inte se in i framtiden, även om jag önskar att jag kunde. Och så känner jag att jag borde ringt till Julias kontaktfamilj och sagt till när Wille blev dålig. Men eftersom Hampus mår toppen så tänker man ju inte så...
Dåligt samvete som sagt :-(

Bara att vänta och se vad för sjukdom det var... Lär väl märkas i sinom tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar