måndag 2 juli 2012

Lugnet före stormen eller har jag bara en väldigt bra dag?

Idag har jag hunnit med mycket. Först skickade Jimmy till jobbet, sen ner till mamma för att dricka kaffe. Efter det så for vi iväg och handlade. Sen hem och slöa för att sen hämta barnen på dagis. Här hemma har vi sysselsatt oss med att laga mat, rensat avlopp, tvättar och fyllt diskmaskinen. Wille har även hunnit med att bränna sig på tre fingrar, så han är omplåstrad och ska snart få alvedon.

Men jag måste ändå säga att den här dagen har gått fort, och allt har gått så bra! Inga bråk, inget trots... det har varit helt underbart här hemma.
Men då undrar jag, är det lugnet före stormen och helvetet bryter loss vilken minut som helst... kanske får en natt från helvetet? Eller dubbel dos av allt imorgon när jag är ensam igen?
Eller är jag så pass stabil i mig själv idag så jag helt enkelt ser på barnen med andra ögon, och tar striderna som dyker upp utan att göra en stor sak av det?
Ja den som lever får se helt enkelt.
Nu tänker jag njuta av stunden!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar