söndag 8 juli 2012

Ont i magen!!!

Guuuud så tråkig dag detta blev!!! Vi har inte gjort ett dugg mer än hoppats på bättre väder och städat...
Känns inte som en bra dag... om inte annat så får man så dåligt samvete när det gäller barnen. Dom blir inte aktiverade speciellt bra. Nu när dom väl ligger till sängs så kommer solen fram, mycket dålig stil!
Jag hoppas verkligen att vi har bättre tur imorgon med vädret, Jimmy ska jobba och då vore det skönt att kunna vara ute med barnen... alla fall på gården.

Mer då?
Jo jag tror jag fått magkatarr igen... Det är nåt som jag får med jämna mellanrum.... Idag på morgonen när jag vaknade så blev jag först orolig över att det var maginfluensa... det är ungefär samma värk som det nämligen. Men jag har inte blivit sämre så, så var inte fallet. Började sen fundera över om det var för långt glapp mellan medicinerna. Varför man kan få så ont av det vet jag inte. Abstinens?!
Tog alla fall min medicin, men det blev inte bättre.
Så då kom min tredje tanke, magen far illa av alla tabletter? Jooomeeeennnnatteee....det kan nog stämma. Varje dag så tar jag ungefär 9olika mediciner. Vilken mage skulle inte fara illa av det?
Men då är frågan, vilken skulle jag kunna ta bort?
Börjar ju dagen med smärtstillande och antidepressiva och lugnande. Ingen av dom går att ta bort. På dagen sen så tar jag åter igen smärtstillande och lugnande. På kvällen är det dags för samma dos igen.
Till natten så tar jag en som tar bort psykoser, en insomningstablett (den får mig att somna) och två sömntabletter (dom håller mig sovandes... typ...) och en annan lugnade.
Som mitt liv ser ut nu så går det inte ta bort någon av dom. Men det är ju för jäkligt... 28år och äter så många mediciner. Är det såhär mitt liv ska se ut nu?
Men tillbaka till magvärken. Det är mycket nu, jag har många tankar, funderingar och känner stor oro... Så jag tror det är den störta anledningen till att jag fått magkatarr.... Hur ska man då åtgärda problemet? Vet inte... hade jag vetat det så hade jag fått kläm på det redan med tanke på att jag haft det så många gånger.
En sak som skulle kunna hjälpa är akupunkturen, men det är uppehåll tills den 16e. Annars hade samtal kunnat hjälpa, nysta ut oron och ha någon att bolla funderingar med. Men det är uppehåll till den 19e.
Så jag får helt enkelt vänta och hoppas på att magen lugnar ner sig ändå. Inte mer med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar