söndag 1 juli 2012

ONT!!!!!

Varför gick jag till tandläkaren??! Varför!!!
Jag hade ju visserligen tandvärk ett par dagar, men inget som jag inte kunde hantera (är för övrigt en mycket, mycket smärttålig människa..... ;-) *OBS Ironi), efter ett par dagar så gick det över men tänkte att man kanske skulle kolla över det, och ja, det var ett stort hål i tanden.
Eftersom jag är livrädd (läs: föder hellre tio ungar på raken än går till tandläkaren) så fick jag gå till en tandläkare som tar hand om "speciella fall".... Men det var kö till henne så jag fick en tid tre veckor senare.
Tandvärken gick över och allt var frid och fröjd. Eftersom jag var så sjukt rädd så ringde jag självklart återbud och fick en tid tre veckor senare... Alltså har jag gått med en tand som var väldigt hålig och infekterad i ca 8veckor. Men eftersom jag inte hade så superont så brydde jag mig inte.
Men så var det ju dags, och hade inte Jimmy dragit med mig så hade jag ställt in igen... och nu ångrar jag det bittert att jag inte gjorde det... För fy så ont det gör nu!!! Det är liksom inte tandvärk, det spänner och pulserar liksom... Som på den tiden man hade tandställning... Dessutom så har jag fått massa sår i munnen... Och jag kan inte tugga på den sidan som jag lagade på.
Visserligen så är det ju fortfarande hanterbart, men ändå! Innan jag lagade tanden så hade jag ju inte så ont... men ändå....

Jag vet att tanden inte är klar, nu gjorde dom ju bara rensning. Men eftersom min tandläkare har semester så får jag nu vänta i alla fall 4veckor innan hon kan göra klart den. Kommer värken ge med sig eller ska jag gå med det nu?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar