torsdag 5 juli 2012

Jag klarade det och känner mig så otroligt stolt!

Nu är denna veckas kvälls jobb avslutat. Det är inte jag som jobbat alltså, det är Jimmy. Imorgon jobbar han bara en stund mitt på dagen... Skönt!
Jag har klarat mig helt själv med alla barn och katter, utan att ens gnälla på Jimmy... jag har inte ens tänkt tanken på att be honom vara hemma, jag vill verkligen klara av detta.
Och jag vet inte om det beror på mig eller barnen, men på nåt sätt så är det inte så jobbigt att vara ensam med dom, det liksom bara rullar på, och det är faktiskt riktigt roligt att vara med barnen!! Och den känslan som infinner sig när jag är med barnen går inte sätta ord på... Lycka, glädje, stolthet? Såklart att det finns jobbiga stunder, har man tre barn så görs det lite bus, och även jag tappar humöret, men jag har mycket lättare att pedagogiskt lösa problemen och inte stimma upp mig så mycket längre. Skulle nog vilja säga att jag blivit en riktigt bra mamma... Mycket tror jag beror på mig, att jag mår bättre.
Den sjuka Sandra orkade ju inte ens med sig själv, och nu mår jag ju bättre, så det kanske är därför?
Idag gjorde Hampus sin sista dag på fritids innan sommarlovet. Imorgon går dom små sina sista timmar...
Jag ser faktiskt fram emot dom här fyra veckorna lite eller ganska mycket om jag ska vara ärlig... eller alltså, jag längtar efter att bara få ta dagen som den kommer! Inga tider att passa, inga måsten... Bara jag och barnen som tar dagen som den kommer!
Vi har inga speciella sommarplaner... eller ja, jag och Jimmy ska försöka ta oss iväg någonstans när barnen är hos sina stödfamiljer. Och när det gäller barnen så är det mycket ALV besök på listan, måste även gå till Nossen och bada, även bada på grodis. Sen blir det säkert en sväng till Kalmar, det brukar vi ju göra varje år (ja inte förra, jag var för sjuk för att ens orka med att åka dit).

Imorgon ska vi fira att barnen fått sommarlov. Dom har själva fått bestämma hur det ska gå till:
Först ska vi till stan och äta glass och leka på torget.
Sen åka turisttåget.
Efter det så ska vi hem och beställa pizza.
Sen blir det fredagsmys!
Låter detta som en helt underbar dag eller vad!!!!?

Nu ska jag gosa en stund med Hampus innan han ska gå och lägga sig :-)
Tjing på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar