söndag 1 juli 2012

Att ha en kattunge är många gånger som att ha en bebis igen!
Idag bar Wille runt på Svante (ja jag vann striden), den lilla stackarn blev bajsnödig (Svante alltså, inte Wille) och under tiden som han blev buren så bajsade han!
Wille bröt ihop fullständigt och tjöt som en stucken gris, och lilla Svante bara njöt...!

Sen måste jag bara skryta lite om Hampus. Hans framsteg när det gäller skrift och läsning är verkligen otroliga! Jag hänger ärligt talat inte med. Som nu, då sitter han vid datorn och skriver in namn på spel som han söker upp. Jag köpte en tidning med pyssel och läsning åt honom och tänkte att där skulle han få en utmaning nu under sommarlovet, men tji fick jag, den var ju inga problem för pojken... Så den gjordes på en dag. Då hjälpte jag honom enbart med långa eller svåra ord, allt annat fick han klara på egenhand. Och han hade ju lite problem med sitt R förut, men det bara försvann, talfelet alltså. Det låter ju fortfarande lite knasigt, men nu är det inget talfel längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar