tisdag 17 juli 2012

Jag ger bara igen.

När jag mår dåligt så städar jag... det är som terapi för mig. Behöver jag säga att jag går runt och plockar mest hela tiden nu?
Om det bara beror på att jag förlorar Tudor vet jag inte... Men det har nog ett finger med i spelet...
Vi har redan på denna korta tid blivit erbjudna tre katter, min magkänsla säger att vi ska skaffa en katt, mitt huvud säger nej...
Jimmy och barnen ha sagt sitt, och jag lutar nog åt deras håll.

Jag vill inte höra nåt från NÅGON om att vi inte ska skaffa fler katter! Så håll bara käften när det gäller det.
Har ni nåt att säga om att vi inte ska skaffa fler katter? Ta det med nån som bryr sig. Diskuterar du MITT liv, då diskuterar jag DITT.
Jag har lärt mig av Jimmy; Öga för öga Tand för tand.

2 kommentarer:

  1. Självklart ska ni ha en till om ni vill det.
    Men jag skulle ha den kissen som innekatt om jag vore du. Elakt att säga kanske, men jag skulle vara livrädd varje dag att det skulle hända kissen något varje minut den är ute.
    Å andra sidan vill man ju att katten ska få följa dess natur, att gå ut och utforska och jaga.
    Det förstår jag. Man vill ge sin katt frihet.
    Det önskar jag också till mina katter, men då skulle jag ha bott i hus på landet om de skulle vara utekatter.
    Vidare tänker man på huruvida man kan vänja katten vid tex sele så den kan få komma ut en stund varje dag.
    Mina katter är innekatter och jag märker att de längtar ut för att se världen. Men för mig finns inget alternativ. Innekatt eller ingen katt.

    Hur kommer ni göra?

    SvaraRadera
  2. Vi kommer skaffa en katt till. Men detta blir den sista... Det stod mellan hund eller katt nu, men jag känner inte att jag har tid för en hund som mitt liv ser ut just nu.
    Vi har ju en kattunge sen innan, den grå, och han får bara vara ute om vi är ute, och det är inte varje dag. Så man kan nog säga att han är innekatt... och så kommer det nog fortsätta känns det som. Vi har ju en "gammal" katt med, Nisse. Han är ju utekatt, men sen vi förlorade Tudor så har även han bara gått ut när vi varit ute, resten av tiden håller han sig mest inne.
    Den nya katten kommer som Pipen få gå ut, men bara i vårt sällskap.

    SvaraRadera