torsdag 12 juli 2012

Familjen Off!

Jag är så trött, så ont i huvudet och så off! Vill bara att Jimmy kommer hem och tar över nu... Men nej, inte än på flera timmar.
Hampus mår inte heller på topp, han var ute och lekte i lekparken hos min moster, kom sen in och var helt blek och andfådd. Så nu är vi hemma och Hampus ligger på soffan och sover! Bara det, att han sover betyder att han inte mår bra... han sover aldrig på dagarna... Han klagar på ont i huvudet med. Min tanke blev ju då att han hade ramlat och slagit i huvudet, för det ser ju ut som hjärnskakning, men nej, det har han inte säger han och jag hittar heller inga bulor som kan påvisa annat.
Nästa tanke är andningen, syrebrist kan ju leda till huvudvärk... För nån vecka sen frågade min syster om Hampus har svårt att andas, för det låter som så när han pratade. Idag när han kom in så frågade min moster om han har svårt att andas eftersom det låter som så. Detta är nog nåt jag måste kolla upp!! För visst kan det "bara" vara så han gör, men man kan ju inte chansa.
Men jag har lyssnat på hnom nu när han sover, och då låter andningen inte påverkad alls...
Min tredje tanke är migrän! Jag lider själv av migrän och jag är livrädd över att han ska få detta med... Eller att nåt av mina barn ska råka ut för skiten! Jag minns så väl mitt första anfall... jag gick i tredje klass (ja det är tidigt för att få en sån sak) jag hade matte och stod och väntade på att min fröken skulle rätta min sida, fick springa på toaletten och kräkas och jag hade så otroligt ont, så allt jag gjorde var att kräkas och gråta. Jag kan än idag gråta när jag får stora anfall... Ibland av smärta, ibland av frustration över att drabbas av en så jobbig sak. Mitt kommer väldigt lätt med, om jag är stressad, oroad, lättad, för glad, ängslig... Ja ni ser ju. Allt som skiljer sig från det "vanliga" kan ge mig migrän....
Så jag hoppas verkligen mina barn slipper det.
Wille och Julia mår däremot kanon, tack och lov för det. Nu ska jag kolla posten.

2 kommentarer:

  1. han kanske bara har drukit dåligt för då kan jag bli sån men jag tycker att du gör rätt i kolla upp det för att vara på den säkra sidan.är han andfåd när han springer, hoppar mycket el?el så andas han bara uppe i bröstet och med magen för det finns det övningar för barn inom yoga och mindfullness. kolla efter det ialla fall men jag tror mest på att han drukit för lite det gör man ofta sådana här dagar. många kramar madde

    SvaraRadera
  2. Där sa du nåt! När jag tänker efter så andas han i bröstet, inte ner i magen... Nu mår han bra igen, men som sagt, lika bra att få det kollat. Bocka av felen liksom :-)
    Kram kram

    SvaraRadera