fredag 20 juli 2012

Ska ner på stan senare och leta efter skor. Vill ha såna där skor som ser ut som lite modernare träskor... dom är liksom en blandning av träsko och sandal. Tycker dom ser så otroligt sköna ut och snygga dessutom!


Sitter och har precis tagit min dagmedicin... På tal om annat! Min morgon dos består av fyra mediciner; Två sorters värktabletter, lugnande och antidepressiva. Varför jag berättar det? Jo, såhär är det, min antidepressiva tablett är inte rolig att ta alls. Den består av två ganska stora kapslar, och dom är inte lätta att ta.. dom vill liksom sätta sig på tvären och fastna i halsen. Såg på apoteket att det fanns som ett hölje man drog över tabletten som man har svårt att svälja så ska det gå lättare... Fungerar detta? Eller spelar det kanske ingen roll om man använder det när man har kapslar? Jag menar, dom är ju redan väldigt hala och det är en väldigt glatt yta... Värt att prova eller finns det något annat sätt?
Har provat med massor med vatten. Testat att ta dom så jag sväljer ner dom i samband med frukosten... Ja och massa mer, men den vill liksom inte!
Måste ju liksom hitta nåt sätt som funkar, för denna medicin ska jag ju äta nu....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar